Dragning i SOCWA lotteriet

socwa_patchPå onsdag 3 februari så arrangerar vi dragning i SOCWA lotteriet. SOCWA betyder Scandinavian Open CW Activity, alltså en telegrafiaktivitet med deltagare från hela Skandinavien. Även deltagare utanför Skandinavien har haft möjlighet att delta. Över 600 medlemmar har under någon period varit med och deltagit.

Med hjälp av Christian, SA6BPC så kommer några stycken från klubben att köra en livesändning av dragningen på Bambuser. Vi kommer att hålla till i någon av Högskolans lokaler.

SOCWA är en telegrafiaktivitet som startade 2013, avsedd för att väcka intresse för morsetelegrafering. Initiativtagare till projektet var Ölands Radioamatörer och styrgruppen har bestått av SM7DZV, SM7BUA, SM5COP, SM6EAT samt några till. Ni kan läsa mer om det hela på www.socwa.se

Surfa in på www.socwa.se på onsdag kl 19.00 svensk tid så kan du följa dragningen live!