Telegrafikurs

Nu startar vi snart en telegrafikurs! Då vi har några medlemmar som vill gå ett steg längre och lära sig morsetelegrafi så har vi nu bestämt att starta en kurs. Onsdagen den 14 oktober blir det introduktion.

Vi kommer troligen att använda oss av det material som finns för nerladdning på Dalakanalen, SK4SQ – www.sk4sq.net Här finns en komplett CW-kurs att ladda hem i form av MP3-filer, facit m.m. MP3 kan vara bra då man kan använda dator, mp3-spelare, smartphone eller läsplatta som hjälp vid inlärningen.

Ingen anmälan behövs, det räcker med att du dyker upp i klubbstugan kl 19 onsdagen den 14 oktober. Ta gärna med bärbar dator och hörlurar, tar du med ett USB minne så får du kursen med dig hem. Eventuella frågor, hör av dig till eller skriv kommentar till detta inlägg.

Om du redan kan telegrafi och är ringrostig så kan du få tips om hur du kan komma tillbaka på banan igen.

Övriga medlemmar är naturligtvis också välkomna!

Välkomna Roland – SM6EAT